Вступ
На 2017-2018 навчальний рік перед соціальним педагогом були поставлені такі основні завдання:
1. Здійснювати соціально-педагогічний супровід розвитку особистості учня, а саме:
• соціально-педагогічний контроль за процесом адаптації першокласників;
• соціально-педагогічний контроль за процесом учнів середньої ланки до навчання;
• соціально-педагогічний супровід підліткової кризи;
• соціально-педагогічний супровід старшокласників;
• соціально-педагогічний супровід дітей з особливими вадами розвитку;
2. У своїй діяльності керуватися основними провідними напрямками соціального педагога:
• діагностична робота або соціально-педагогічна діагностика;
• корекційно-розвивальна та відновлювальна робота;
• просвітницько-профілактична робота;
• навчальна діяльність;
• консультативна робота;
• організаційно-методична робота.
А також використовувати такі основні форми роботи:
• спостереження;
• бесіди;
• диспути (дискусії);
• ділові ігри (з елементами тренінгу);
• тренінги;
• семінари
№ | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
Організаційна діяльність. | |||
1. | Уточнення списків учнів: - які опинилися в СЖО; - схильних до правопорушень; - які перебувають на обліку в школі, службі сім’ї та молоді, комісії у справах неповнолітніх. Створення банку даних на них. | Вересень | Соц. педагог |
2. | Складання соціального паспорта класів школи. | Вересень | Соц. педагог |
3. | Збір інформації про дітей і родини, що знаходяться на різних формах обліку з метою уточнення і формування банку даних. Оформлення карток особистого обліку учнів: - схильних до правопорушень; - тих, що знаходяться під опікою. | Вересень Жовтень | Соц. педагог |
4. | Ведення облікової роботи в журналах: - ведення профілактичної роботи (індивідуальна, групова); - ведення патронажної роботи та обліку матеріальної допомоги дітям з малозабезпечених сімей; - протоколи індивідуальних консультацій з батьками та учнями; - засідань комісії з попередження правопорушень серед учнів. | Грудень | Соц. педагог |
5. | Збір інформації про занятість учнів, які перебувають на різних формах обліку, в гуртках та секціях школи, установ позашкільної освіти. | Вересень Жовтень Січень Лютий | Соц. педагог Кл. керівники |
6. | Збір інформації про зайнятість у канікулярний час учнів, які перебувають на різних формах обліку. | Перед канікулами | Соц. педагог Кл. керівники |
7. | Рейди-перевірки умов життя дітей, які опинилися в СЖО, «групи-ризику», позбавлених батьківського піклування. | Два рази на рік | Кл. керівники Психолог Соц. педагог |
8. | Організація роботи з залучення учнів до позаурочної діяльності, що перебувають на різних формах обліку. | Протягом року | Кл. керівники Соц. педагог |
Діагностична робота | |||
1. | Підготовка анкет та тестів для проведення діагностик. | Серпень | Соц. педагог |
2. | Проведення соціальної паспортизації класів школи. | Вересень | Соц. педагог |
3. | Діагностика учнів, що з находяться на ВШО (проведення методики «Т і Д»). | Жовтень | Соц. педагог |
4. | Проведення діагностики виявлення інтернет-залежності в учнів 8-х класів (проведення анкетування К.Янга). | Листопад | Соц. педагог |
5. | Уточнення соціальної паспортизації класів школи. | Січень | Соц. педагог |
6. | Визначення соціально вразливих груп. | Лютий | Соц. педагог |
7. | Проведення діагностування учнів «групи ризику» (тест-опитувальник Шмішека). | Квітень | Соц. педагог |
8. | Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-х, 5-х, 10-х класів. | Листопад | Соц. педагог |
Консультативна робота | |||
1. | Підготовка матеріалів для бесід | Протягом року | Соц. педагог |
2. | Консультативна робота за потребою учнів | Постійно | Соц. педагог |
3. | Проведення індивідуальних і групових консультацій за результатами діагностик | Протягом року | Соц. педагог |
4. | Проведення консультацій з батьками | Протягом року | Соц. педагог |
5. | Соціально-педагогічна допомога учням, що мають проблеми в навчанні та поведінці | Протягом року | Соц. педагог |
6. | Консультації батьків з питань соціальних пільг і гарантій. Підтримка дітей соціально-вразливих категорій. | Вересень Протягом року | Соц. педагог |
7. | Консультативна робота з дезадаптованими учнями | Протягом року | Соц. педагог |
8. | З’ясування мотивів девіантної поведінки. Відвідування уроків в проблемних класах. Консультування вчителів-предметників, класних керівників. | Протягом року | Практичний психолог Соц. педагог |
Соціально-перетворювальна діяльність | |||
1. | Підготовка алгоритмів соціальних звітів | Серпень | Соц. педагог |
2 | Індивідуальна робота з дітьми соціально незахисних категорій, з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги. Залучення до роботи громадськості, батьків, КПСД, ССД, РЦССДМ. | Протягом року | Соц. педагог, заступник директора з НВР |
3. | Виявлення фактів порушень статуту школи, формування «групи ризику». | Протягом року | Соц. педагог |
4. | Сприяння професійному визначенню учнів 9-х класів (проведення методики диференціально-діагностичного опитувальника Є.А. Клімова). | Листопад | Соц. педагог |
5. | Відвідування сімей, які потребують підвищеної педагогічної уваги. Розвиток комунікативних умінь дітей у спілкуванні з батьками, вчителями, однокласниками. | Протягом року | Соц. педагог. психолог |
Правозахисна, правоосвітня та профілактична діяльність | |||
1. | Підготовка тематики профілактичних бесід: - початкові класи «Правила внутрішкільного розпорядку та Статут школи», «Як контролювати власні емоції?»; - середні класи: «Особливості відповідальності неповнолітніх», Що таке правопорушення та як їх уникнути?»; - старші класи: «Кримінальна відповідальність за скоєні вчинки» та інші. | Серпень Січень | Соц. педагог |
2. | Ведення засідання Комісії з попередження правопорушень серед учнів школи | Протягом року (за окремим планом) | Соц. педагог |
3. | Профілактичні бесіди з учнями, що перебувають на ВШО, відвідування їх вдома. | Протягом року | Соц. педагог |
4. | Запобігання насиллю та негативних явищ серед дітей усіх категорій. Профілактичні бесіди з учнями . | Протягом року | Соц. педагог |
5. | Формування здорового способу життя: - години спілкування; - перегляди художніх фільмів; - зустрічі зі спеціалістами різних галузей. | Протягом року | Соц. педагог |
Прогностична діяльність | |||
1. | Підготовка бланків для анкетувань та тестувань учнів. | Серпень | Соц. педагог |
2. | Складання списків окремих категорій сімей та дітей, в яких вони проживають. | Вересень | Соц. педагог |
3. | Розвиток конструктивних поведінкових стратегій щодо виявлення та подолання труднощів. | Грудень | Соц. педагог |
4. | Запобігання явищам соціального сирітства (асоціальні сім’ї). | Протягом року | Соц. педагог |
5. | Проведення досліджень, моніторингів щодо відвідування учнями занять. | Постійно | Соц. педагог |
6. | Підсумки й аналіз проведення досліджень і моніторингів щодо відвідування учнями занять. | Травень | Соц. педагог |
Соціально-правовий захист . Захисна діяльність | |||
1. | Співпраця з органами соціального захисту. | Протягом року | Соц. педагог |
2. | Здійснення соціального патронажу сімей різних категорій. | Протягом року | Соц. педагог Кл. керівники |
3. | Складання списку літньої зайнятості дітей соціальних категорій. | Травень | Соц. педагог Кл. керівники |
Організаційно-методична робота | |||
1. | Опрацювання діагностичних досліджень, опитувань, оформлення висновків щодо здійснення діагностичної роботи. | Листопад Грудень | Соц. педагог |
2. | Участь у методичних заходах щодо планування роботи. | Серпень | Соц. педагог |
3. | Планування діяльності соціального педагога та розробка соціально-педагогічного інструментарію (сукупність розроблених заходів проведення соціальних досліджень з вивчення певних проблем). | Вересень | Соц. педагог |
4. | Оформлення облікової документації (журнал щоденного обліку роботи, протоколи консультацій, облікові картки, журнал індивідуальних та групових профілактичних бесід з учнями). | Жовтень | Соц. педагог |
5. | Опрацювання соціально-перетворювальних програм. | Листопад | Соц. педагог |
6. | Опрацювання діагностичних досліджень, опитувань, оформлення висновків щодо роботи з учнями. | Грудень | Соц. педагог |
7. | Планування роботи на рік, погодження планів. | Травень | Соц. педагог |
8. | Аналіз роботи соціального педагога (аналітичний і статистичний звіти). | Травень | Соц. педагог |
Робота з учнями | |||
1. | Уточнення банку даних дітей різних категорій. | Серпень | Соц. Педагог, ССД |
2. | Залучення до гуртків, секцій учнів «групи ризику». | Жовтень | Соц. Педагог, кл. керівники |
3. | Проведення зустрічей, бесід з фахівцями. Пропаганда здорового способу життя. | Протягом року | Соц. педагог, кл. керівники |
4. | Залучення учнів «групи ризику» до організації новорічних заходів. | Грудень | Соц. педагог |
5. | Індивідуальні та групові заняття з учнями. | Протягом року | Соц. педагог |
6. | Оновлення бази даних на окремі категорії дітей на ІІ семестр навчального року. | Січень | Соц. педагог |
7. | Контроль відвідування уроків учнями «групи ризику». | Постійно | Соц. педагог |
Робота з сім’єю | |||
1. | Складання відомостей про батьків. | Серпень | Соц. педагог |
2. | Проведення бесід з батьками новоприбулих учнів. | Вересень Протягом року | Соц. педагог |
3. | Відвідування опікунських сімей. Діагностика сімей окремих категорій. | Жовтень Листопад Квітень | Соц. педагог Психолог Кл. керівники |
5. | Відвідування сімей, які потребують підвищеної педагогічної уваги. | Березень Протягом року | Соц. педагог, Психолог, кл. керівники, ССД |
6. | Відвідування сімей, в яких проживають діти з особливими потребами. | Вересень | Соц. педагог, кл. керівники |
Робота з педагогічним колективом | |||
1. | Індивідуальні консультації з класними керівниками щодо роботи з окремими категоріями учнів. | Протягом року | Соц. педагог |
2. | Перевірка класних журналів по пропусках навчальних занять. | Жовтень | Соц. педагог |
3. | Аналіз соціальних паспортів класу. | Листопад | Соц. педагог, кл. керівники |
4. | Відвідування уроків з метою спостереження за поведінкою, навчанням та стосунками між учнями. | Протягом року | Соц. педагог |
5. | Індивідуальні консультації для класних керівників щодо роботи з дітьми певних категорій. | Протягом року | Соц. педагог Кл. керівник |
6. | Участь у педрадах | Згідно річного плану | Соц. педагог Кл. керівники |